Mijn internetverbinding doet het niet. En nu?
Controleer als eerste actuele storingsmeldingen op de website
Bovenin kun je controleren of er werkzaamheden plaatsvinden of dat er in jouw regio een storing bekend is. Als dit niet het geval is kun je proberen de verbinding weer tot stand brengen door deze te resetten. Volg hiervoor onderstaande stappen.
Verbinding resetten
De verbinding resetten in zeven stappen:
- Zet de computer uit.
- Als je een router hebt, haal die dan ook van de stroom. Een router is een apparaat waarmee de internetverbinding wordt verdeeld over meerdere computers. Ook kan een router worden gebruikt om een draadloze verbinding te maken.
- Haal het modem van de stroom. Deze is te vinden in de meterkast of in de woonkamer.
- Sluit na één minuut het modem weer aan.
- Wacht totdat het modem online is, dit kan ongeveer 10 minuten duren. Het modem is online zodra het lampje online of link brandt.
- Zet de router aan en wacht tot deze online is. Geen router? Dan kan deze stap worden overgeslagen.
- Zet de computer aan. Het kan tot twee minuten duren voordat de internetverbinding actief is.
Controleer de verbinding tussen het modem en het Kabelnoord netwerk
Als op het modem het lampje online of link niet brandt, dan is het modem offline. Offline betekent dat er geen verbinding is tussen het modem en het netwerk van Kabelnoord. Controleer in dat geval of het modem goed is aangesloten.
Sluit de computer rechtstreeks aan op het modem
Steeds meer gebruikers hebben een router om een verbinding draadloos te maken, of om meerdere computers aan te sluiten. Om uit te sluiten dat je router storing veroorzaakt, kun je de computer rechtstreeks aansluiten op het modem.